הגדרה לחדשנות

[box type=”info”] הפוסט הזה הוא מהארכיון שלי, נכתב בשנת 2011 אבל עדיין מעלה שאלות מעניינות בנוגע לחדשנות[/box]

מה זה חדשנות?

להלן מספר הגדרות שמצאתי בספרים ודרך אנשים:

חדשנות יכול להיות רעיון יצירתי, פריצת דרך טכנולוגית, המצאה חדשה, מודל עסקי חדש. להשתמש בכלים מסויימים בדרך יצירתית וחדשה.

עבורי חדשנות הוא ליצר ערך משמעותי, לעצמי, לחברה או ללקוח.

ליצר גדילה והתפתחות כשהדבר מולו אני עומד תקוע ללא יצירתיות. מחשבה מעבר לגבולות הרגילים בהם רוב האנשים מרשים לעצמם לחשוב, להעז.
וקשה להיות חדשני, במיוחד בתוך החברה המערבית שלנו, הרבה מרכיבים משפיעים על זה.

 אשמח רגע לשתף אתכם בחויה אישית שאני נתקל בחיים האישיים המשפחתיים ובקריירה. (או יותר נכון נתקלתי בעבר)

במקרים רבים, בהם אני מעלה רעיון חדש, כיוון חשיבה מסויים שמעט פונה לכיוון אחר מהנורמה המקובלת, אני מקבל מבטים מוזרים, כאלה שגורמים לי לחשוב האם סיפרתי בדיחה? האם אמרתי משהו לא בסדר? לא במקום?

לרוב, אני מצליח לזהות מדוע הרעיון “לא עבר”, מדוע המסר שלי לא נקלט.
אם האדם שאתה מסביר לו לא מבין, סימן שלא הסברת מספיק טוב!

למדתי לאורך שנים איך להעביר את המסר, בד”כ יש שיקולים סביבתיים ושיקולים הנובעים למצב הרגשי, למצב הזמן ביום בשבוע ואפילו בחודש. לאחר מכן יש שיקולים שנובעים מההיכרות האישית וההנחות המובנות בשיחה שלנו עם אותו בן אדם. אבל האמת שזה רעיון לפוסט אחר לגמרי בנוגע להעברת מסרים.

אם נחזור לדבר על חדשנות, ונניח שכבר הבנתי איך להעביר את המסר שלי, הדבר הבא הוא לייצר רעיונות חדשניים.
ונחזור שוב לענייננו.

מה זה חדשנות?

התכוונתי כאן להעתיק את ההגדרה מויקיפדיה, אך להפתעתי גיליתי שאין ערך שכזה בעברית, חיפשתי באנגלית ותירגמתי לכם דרך המתרגם של גוגל:
חדשנות היא יצירה של מוצרים, תהליכים טובים יותר או יעיל יותר, שירותים, טכנולוגיות, או רעיונות, אשר יתקבלו על ידי שווקים, ממשלות והחברה.
בספר אחר מצאתי שכותבים: חדשנות היא התהליך של יצירת ערך חדש ללקוח והעברתו לשוק (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב :HOME RUN)

אז מעט פתחנו את הראש לדבר על הנושא המעניין והמורכב הזה, נושא שנמצא חם בכותרות בשנים האחרונות ועושה רושם שהולך להשאר איתנו עוד שנים רבות. בפוסט הבא אמשיך לחקור ולסקור את התחום המרתק הזה שעושה רושם עדיין לא מוגדר כראוי ולדעתי אחת הסיבות לכך היא שהוא עדיין לא נלמד בצורה מסודרת באוניברסיטאות.

כתיבת תגובה