המטרה של שיווק היא להפוך את המכירה לקלה ופשוטה

#1 ״לחמם ולמכור״

הי ונעים מאוד, אם עוד לא יצא לנו להכיר וזה פעם ראשונה לך בבלוג שלי אז יש לי חדשות טובות וגם רעות עבורך.

נתחיל בחדשות הטובות.

המטרה של כל מה שאני עושה בבלוג הזה (בעיקר תוכן חינמי שאפשר לקרוא, לשמוע או לצפות) זה לפצח את תהליכי השיווק לרמה הבסיסית ביותר – על מנת שכל אחד יוכל ליישם בקלות ובפשטות בעסק ובמסע השיווק שלו.

איך לעשות שיווק שמכניס לקוחות באופן אוטומטי?

כל משווק, יזם ופרינלסר שפועל כדי להכניס לקוחות חדשים באופן קבוע נתקל בים של מידע, אסטרטגיות טקטיקות שונות וצריך לדעת לקבל החלטה במה לבחור, איך לנצל את הזמן ולהשקיע את הכסף כדי לייצר מקסימום הצלחה שבסוף מתבטאת בכמות הלקוחות וההכנסה החודשית והשנתית. המטרה שלי היא לעזור לך לקבל את ההחלטות הנכונות כדי שלא תאבד זמן יקר ותבזבז כסף על מה שלא באמת עובד.

בשורה התחתונה אנחנו רוצים יותר לקוחות ובנוסף שכל לקוח יקנה יותר בתדירות גבוה.

יש שפע של ידע והדרכות שגורם לבלבול תסכול ובחירה לא מדוייקת של תהליכי הפרסום השיווק והמכירה של עצמאיים יועצים משווקים ועסקים רבים. המטרה של המאמר והרעיון שלו זה להוריד את העניין למרכיבים הבסיסיים ביותר על מנת שהעסק שלך יצמח יעיל ומהר יותר ויאפשר לך יותר זמן פנוי.

החיים שלנו זה עניין של בחירה, ההחלטות שלנו מקרבות או מרחיקות אותנו מההצלחה.

תמשיך לקרוא אם אתה אחד מהבאים:

  • יזם, פרילנסר או משווק של מוצר או שירות שמועיל לאנשים.
  • מרגיש מבולבל ולא מפוקס על הפעולות השיווקיות שלך.
  • משקיע (מבזבז) כסף זמן ומאמצים ולא רואה תוצאות.

לקונספט שיעזור לפשט את תהליך השיווק והמכירה (אונליין ואופליין) אני קורא ״לחמם ולמכור״. המטרה היא להכניס לקוחות קבועים באופן אוטומטי ככל שניתן (המטרה הסופית).

כל אסטרטגיה וטקטיקה שלמדת ככל הנראה מטרתה להכניס לקוחות ולמכור להם יותר. לכן לתהליך השיווק והמכירה יש 2 חלקים מרכזיים:

חלק ראשון – לחמם

בקצרה החלק הראשון מדבר על תהליך החשיפה, להפגיש בין המוצר/שירות שלנו לקהל (אנשים) חדש. המטרה כאן היא להכניס קהל חדש לתוך העולם שלנו, מתוך כוונה ורצון שהחיבור החדש הזה יניב לקוחות חדשים. בדרך כלל לתהליך החשיפה מתייחסים באינטרנט בתור ״לייצר תנועה״, זה יכול להיות בחינם (seo) או בתשלום (ppc), בפייסבוק, וואטצאפ, גוגל יוטיוב ועוד.

אחת ההחלטות החשובות ביותר היא – איך אתה בוחר להביא קהל חדש שיכיר את המוצר או השירות שלך? (עוד על זה בהמשך) ומה בחרת להציג לו בכל שלב בתהליך החשיפה?

תהליך החשיפה זה השלב בו נהפוך קהל שלא מכיר אותנו (קר) לקהל שרוצה לקנות מאיתנו ובשאיפה ללקוחות שלנו. (חם – רותח) לשלב הראשון אני קורא = ״לחמם״.

הגדרת הקהל, מה נחשוף בכל שלב ובאיזה דרך הוא קריטי לתהליך החימום וזה ייקבע את המעורבות של הקהל בתקשורת מולכם, כמה זמן ישקיע בלקרוא את המיילים והתוכן שלך ועוד.

דוגמא שלי לתהליך חימום: אנשים מחפשים תוכן בגוגל וביוטיוב ונחשפים לתוכן שלי, הם קוראים או צופים ונרשמים לרשימת התפוצה שלי. זה תחילתו של תהליך החימום שלי, ההמרה (תכף נדבר על תפקידה) היא ההרשמה לרשימה שלי (שם – במיילים –  אני ממשיך בתהליך החימום ואסביר על זה יותר בהמשך כי זה קריטי לייצר מכירות)

מטרה ראשונה בתהליך החימום היא להתחיל ולבנות מערכת יחסית בריאה עם הקהל על מנת לעזור לו/לה לפתור בעיה כלשהי או להתקדם לעבר הצלחה בתחום שבו אתה פועל.

חלק שני – למכור

החלק השני  – בו נרצה להעביר את הקהל שנחשף אלינו (בשלב הראשון בו התחלנו לחמם) להיות לקוחות שלנו, מתחיל בהמרה.

המרה ראשונה היא בדרך כלל מה שהתכוונו שיקרא בחשיפה הראשונה.

לדוגמא: החלטנו לפרסם מדריך חדש להורדה בחינם כחלק מקמפיין שבסופו נזמין את הקהל לוובינר בו נמכור את הסדנא/קורס שלנו.

אז בתהליך החימום בחרנו בפרסום בפייסבוק כערוץ התקשורת, בחרנו שההמרה תהיה הורדה של מדריך על ידי הרשמה.

זה בעצם ההתחלה של החלק השני שהוא ״למכור״. כאן אנחנו רואים שתהליך החימום צריך להמשיך להתקיים בכל המהלך השיווקי עד ליעד שבו כמו ניכרת מהקהל החדש יהפוך ללקוחות.

בנוסף לאחר מכן נרצה להמשיך לחמם באופן קבוע על מנת שהלקוחות ייקנו מאיתנו עוד בתדירות גבוה וגם יהפכו להיות ממליצים.

סיכום ביניים: התהליך שקראתי לו ״לחמם ולמכור״ מכיל בתוכו את העקרונות החשובים, שבמידה ובחרת בצורה לא מדוייקת – תבזבז זמן יקר ותאבד כסף.

על מנת ללמוד יותר את התהליך (המוכח) שמצאתי שעובד הכי טוב כדי ליצור חשיפה והמרה תצטרך לעבור לעמוד הבא.

בהמשך אני אסביר יותר על התמונה הבאה:

iceberg analogy

במידה וזאת פעם ראשונה שאתה מכיר אותי – תוכל לעבור לעמוד הזה לקרוא יותר עלי 🙂

איך לחמם למכור וליצור שיווק שעושה אותך חופשי בזמן וכסף >


קבל גישה לקורס עכשיו

קבל גישה למרכז ההכשרות והתמיכה הפרטי שלי